Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Wat is WoningNet Hengelo Borne?

WoningNet Hengelo Borne is de website van Welbions en Twinta wonen, waarop het gezamenlijk aanbod in socialehuurwoningen, vrijesectorhuurwoningen, parkeerplaatsen en garages in Hengelo en Borne is te zien.

Wat zijn de voorwaarden om mij in te schrijven?

  • U moet minimaal achttien jaar zijn. Als blijkt dat u bij uw inschrijving jonger was dan 18 jaar, dan vervalt uw inschrijving. De betaalde inschrijfkosten worden niet teruggestort;
  • U beschikt over de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsstatus;
  • U mag maar één keer ingeschreven staan als hoofdaanvrager;
  • Uw inschrijving moet jaarlijks worden verlengd.

Ik heb een jaarinkomen hoger dan € 36.798 (prijspeil 2018) is het dan zinvol om mij in te schrijven?

Sommige woningen worden aangeboden voor middeninkomens. Dit staat aangegeven in de advertentie. Overweegt u zich in te schrijven als woningzoekende, dan is het belangrijk dat u zelf de afweging maakt of dit voor u zinvol is.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat u al ingeschreven staat bij WoningNet Hengelo Borne en dat uw inkomen hoger is dan € 36.798. Misschien verwacht u dat uw inkomen gaat dalen en dat u over een tijdje wel in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. In de tussentijd bouwt u dan inschrijftijd op. Andersom kan het ook zo zijn dat u nu niet genoeg verdient, maar dat u de komende jaren meer gaat verdienen. Denk dus goed na voordat u zich in- of uitschrijft als woningzoekende.

Wat kost een inschrijving en hoe betaal ik?

Een inschrijving kost € 25,00. U betaalt via iDEAL of geeft een doorlopende machtiging af.

Als het Welbions niet lukt om via de machtiging de inschrijfkosten te incasseren, ontvangt u een herinnerings-e-mail waarmee u op de website via iDEAL alsnog de kosten kunt betalen.

Uw inschrijving vervalt als u de inschrijfkosten en/of verlengingskosten niet betaalt. U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de inschrijfkosten en de verlengingskosten. Ook als u het automatische bericht niet heeft ontvangen.

 

De machtiging is mislukt, wat nu?

Indien het afgeven van de machtiging niet is gelukt, ontvangt u van ons een herinnerings-e-mail met daarin het verzoek om alsnog het inschrijfgeld of de verlengingskosten te betalen. U kunt dan inloggen op de website en het bedrag betalen via iDEAL. Heeft u geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Welbions.

Wat is een bewijs van inschrijving en hoe ontvang ik deze?

Na inschrijving bij WoningNet Hengelo Borne ontvangt u per e-mail een bewijs van inschrijving. Hierop staan uw registratienummer en uw inschrijfgegevens vermeld. Hebt u geen e-mailadres? Dan wordt het bewijs per post verstuurd.

Wilt u tussentijds een bewijs van inschrijving ontvangen?

Neem dan contact op met Welbions.

Het lukt me niet om me in te schrijven via de website?

Als inschrijven via de website niet lukt, kan dit verschillende redenen hebben:

  • Er is een andere persoon die dezelfde achternaam en geboortedatum heeft. U kunt zich alleen inschrijven bij Welbions of Twinta Wonen aan de balie. Neem dan een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee.
  • U staat al ingeschreven als woningzoekende. Vraag uw inschrijfgegevens op bij Welbions.

Ik kan niet meer inloggen. Wat kan ik doen?

Op de website kunt u op het inlogscherm aangeven dat u uw wachtwoord bent vergeten. U kunt dan met uw e-mailadres uw inloggegevens opvragen. Heeft u geen e-emailadres? Neem dan contact op met Welbions.

Wanneer word ik uitgeschreven?

U wordt uitgeschreven als:

  • u een socialehuurwoning accepteert van Welbions of Twinta Wonen
  • u de inschrijfkosten en/of de verlengingskosten niet op tijd betaalt
  • u uw inschrijving op eigen verzoek laat vervallen naar
  • u verzonden post/mail onbestelbaar retour komt

Ik heb me ingeschreven, maar ik wil dit weer laten vervallen. Krijg ik de inschrijfkosten nog terug?

Wanneer u zich heeft ingeschreven en zich alsnog bedenkt, kunt u binnen 1 maand de kosten teruggestort krijgen. Dit kan alleen wanneer u nog niet heeft gereageerd op het woningaanbod. De kosten worden teruggestort wanneer wij een kopie van het betalingsbewijs ontvangen onder vermelding van het registratienummer. Deze kunt u sturen naar het postadres van Welbions, Postbus 430, 7550 AK Hengelo.

Mogen volwassen kinderen op de registratie van hun ouders vermeld staan?

Ja, ook kinderen van 18 jaar en ouder mogen als kind op de registratie van hun ouders staan.

Mogen kinderen op twee registraties tegelijkertijd vermeld staan?

Ja, indien er aantoonbaar sprake is van co-ouderschap. Daarbij moet er een officiële overeenkomst zijn waaruit blijkt dat beide ouders 50% van de zorg op zich nemen.

Heeft een medeaanvrager recht op opgebouwde inschrijfduur?

Alleen een hoofdaanvrager bouwt inschrijfduur op. Een medeaanvrager heeft geen recht op de inschrijfduur van de hoofdaanvrager. Voor de medeaanvrager geldt de inschrijfduur vanaf het moment van inschrijving bij de hoofdaanvrager.

Hoe kom ik in aanmerking voor een parkeerplaats of garage?

U hoeft zich niet in te schrijven voor een parkeerplaats of garage. Op deze website staat wekelijks het aanbod vermeld. Hebt u belangstelling voor een parkeerplaats of garage? Stuur dan een e-mail naar parkeren@welbions.nl. Vermeld in de e-mail uw persoonlijke gegevens en voor welke garage u in aanmerking wilt komen.

Hoe kan ik mijn inschrijfgegevens wijzigen?

De meeste gegevens kunt u zelf wijzigen via de website, als u bent ingelogd. Klik op ‘Mijn Gegevens’ - Profiel.

Deze gegevens kunt u niet via internet wijzigen:

  • Naam
  • Geboortedatum
  • Geslacht
  • Naam, geboortedatum, geslacht en adres van de mede-inschrijver (u kunt de mede-inschrijver wel uitschrijven en/of toevoegen)
  • Inschrijfdatum

Als een van de bovenstaande gegevens niet juist geregistreerd staat, kunt u per mail of schriftelijk een gemotiveerd wijzigingsverzoek doen. Voeg bij uw verzoek een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Stuur uw verzoek naar Welbions. Welbions beoordeelt vervolgens of uw verzoek kan worden verwerkt en stelt u daarvan op de hoogte.

Ik weet mijn IBAN niet. Waar kan ik dit opzoeken?

Alle Nederlandse rekeningnummers bestaan tegenwoordig uit 18 cijfers en letters. Dit langere rekeningnummer heet IBAN, de afkorting van International Bank Account Number. U vindt uw IBAN als u inlogt bij uw bank en op uw bankafschrift.

Ik wil gaan samenwonen. Hoe moeten wij ons inschrijven?

Wilt u samen met uw partner een woning zoeken, dan moet u samen op één inschrijving staan. Als een van beiden al staat ingeschreven, dan kan de ander als medeaanvrager op de inschrijving worden geplaatst. Dit kunt u zelf aanpassen: Log in en klik op Profiel. Ga vervolgens naar Huishoudsamenstelling en inkomen.

Voor een samenvoeging van twee inschrijvingen kunt u een e-mail sturen naar Welbions: klantenservice@welbions.nl. Een samenvoeging kan later eventueel ongedaan worden gemaakt door middel van een splitsing. De medeaanvrager krijgt dan de inschrijftijd terug van de oorspronkelijke inschrijving.

Help en uitleg ?

x
Helpmodus is nu actief

De help functie is nu actief. Klik op het ?-icoon om uitleg te krijgen bij dat betreffende onderwerp. Klik nogmaals op "Help?" om de helpmodus te sluiten.